از <شفر> دلخور نیستم




آرتین فرهادی


امید نورافکن، یکی از بازیکنان تأثیرگذار استقلال در فصل جاری بوده است، بازیکنی که سال گذشته توانایی‌هایش را نشان داد. او زمان علیرضا منصوریان به یکی از پدیده‌های لیگ برتر تبدیل شد و هنوز برای موفقیت راه درازی در پیش دارد. نورافکن یکی از مهره‌های کلیدی شفر هم بوده و توانسته خودش را به مربی آلمانی ثابت کند. گفت‌وگوی خبرنگار «ایران» با این بازیکن جوان و خوش آتیه را در ادامه می‌خوانید.
شرایط استقلال چطور است؟
خدا را شکر وضعیت خوبی داریم، جام حذفی بازی خوبی برابر صنعت نفت آبادان انجام دادیم و الان هم دوست داریم در لیگ به بالای جدول برسیم. امیدوارم یک جام بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم.
بالاخره برای بازی با ذوب‌آهن سه اخطاره هستی یا نه. چون ابتدا گفتند 3 اخطاره نیستی!
متأسفانه من سه اخطاره و از بازی با ذوب‌آهن محروم هستم. با اینکه محروم بودم، اما همراه تیم تمرین کردم. می‌دانم همه بازیکنان تلاش خود را می‌کنند که در اصفهان به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند.
گفته می‌شود از اینکه در پست اصلی‌ات بازی نمی‌کنی، ناراحتی؟
نه، چنین چیزی درست نیست. هر پستی که سرمربی صلاح بداند، بازی می‌کنم. حتماً تیم به من نیاز داشته که در پست‌های مختلف بازی کرده‌ام. مهم‌ترین هدف من کمک کردن به استقلال است و مهم نیست کجا بازی می‌کنم. از همه اینها مهم‌تر اینکه بتوانم اعتماد شفر را جلب کنم.
فکر می‌کنی استقلال بتواند در آسیا نتیجه بگیرد؟
ما نفرات خیلی خوبی داریم، بازی در آسیا خیلی سخت است و باید با همه قوا به مصاف حریفان برویم. ما توانایی گرفتن نتیجه در آسیا را داریم، فقط باید با تمرکز بیشتر پا به زمین بگذاریم و برای موفقیت همه تلاش‌مان را به کار ببریم.
چه نظری داری از اینکه به عنوان بازیکن تیم ملی در همه تمرینات ریکاوری تیم ملی حضور داشته‌ای؟
باعث خوشحالی من است که کادر فنی تیم ملی به من اعتقاد دارد. همه تلاشم را می‌کنم که بتوانم خودم را ثابت کنم.